یلدا و نرگس من، اولین رسیتال ساز

بهتاش داورپناه: پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، با وجود اینکه همه‌ی همکاران «پروژه موسیقی شوش» را از پا انداخت، برای همه‌مان تبدیل شد به یک خاطره‌ی شیرین و عزیز. پروژه موسیقی شوش با کلاس‌های موسیقی کودک شروع شد. فصل تازه‌ای که با همت «ارغوان منتظری»، «علیرضا ذوقی»، «پروانه انارکی»، «شبنم جعفری‌راد»، «خشایار شهریاری» و به زودی «شکیبا خسروی» شروع شده، اگر چه نشانه‌های گاه‌به‌گاهی داشت، این بار اولین فصل شکوفه‌هایش را تجربه کرد. کلاس‌های ساز پروژه موسیقی شوش، اولین رسیتال ساز شان را برگزار کردند. یادداشتی که در پایین می‌خوانید نوشته شبنم جعفری‌راد است. نوازنده و مدرس ویلن‌سل، مدرس موسیقی کودک و معلم ویلن‌سل پروژه موسیقی شوش.

یلدای و نرگس من، اولین رسیتال

از حدود یک سال پیش با «پروژه موسیقی شوش» آشنا شدم، پروژه‌ای که با وجود سختی‌ها و دردسرهای زیادی که همیشه جلوی راهش بوده، به شکل جدی و هدفمند مسیر پیشرفتش را طی کرده. جوری که در اولین اجرایی که اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ قرار بود همراهشان ساز بزنم، از دیدن بی‌بی‌گل و زهرا که همراه ارغوان منتظری فلوت کلیددار می‌زدند، و یا مهدی که با کنترباسش وارد سالن شد واقعاً شوکه شدم.

اما از شش‌ماه پیش به شکلی دیگر وارد پروژه شدم. حالا نوبت به ساز من رسیده‌بود و با تلاش بهتاش داورپناه، موفق شدیم که دو ویولنسل برای بچه‌ها تهیه کنیم. پنجم مهرماه، که اولین جلسه کلاس ما شروع شد، من هرگز فکر نمی‌کردم که قرار است روزی برسد که نرگس بازیگوش و یلدای مستحکم من، یک رسیتال حرفه‌ای و جدی را، در یک سالن داشته باشند. 

بله اولین رسیتال سازی پروژه‌ی موسیقی شوش روز پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ در سالن کانون فرهنگی حر، اجرا شد. روزی که برای من، هم پر از استرس بود و هم پر از هیجان و لذت. روزی که نرگس با همراهی پیانو (ممنون از خشایار شهریاری عزیز، معلم سلفژ و پیانوی پروژه، که همراهیمان کرد)، یلدا با همراهی من، و بی‌بی‌گل و زهرای عزیزم با همراهی ارغوان منتظری معلم فلوتشون و پیانو قطعاتشان را به زیباترین شکل ممکن اجرا کردند.‌

حتی غرورآفرین‌ترین قسمت این بود که یلدا به عنوان تنها چلیست آنسامبل بچه‌های شوش، به تنهایی و با قدرت، در اجرای فارغ‌التحصیلی کلاس موسیقی کودک بهتاش داورپناه درخشید. یلدایی که چندین سال پیش هنرجوی کلاس موسیقی کودک بهتاش بود، طی این سال‌ها آنقدر بزرگ شد و پیشرفت کرد که حالا کنار معلم‌های خانه موسیقی شوش، ضربان آنسامبل موسیقی را به دست می‌گیرد.

پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، محدثه، نرگس، محمدجواد و ستایش، داستان موزیکال چوپان دروغگو را در کانون فرهنگی حر، اجرا کردند و دوستانشون در کر کودک کاموا، مثل اجراهای قبلی پروژه موسیقی شوش، این چهار نفر را همراهی کردند. اجرایی که آخرین روزهای سال ۹۷ را برای من تبدیل به بهترین روزهای سال کرد و امیدوارم، روز‌به‌روز، موفقیت‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تری را از این بچه‌های نازنین ببینم.

شبنم جعفری‌راد
اسفند ۱۳۹۷

پروژه موسیقی شوش - رسیتال ساز - ویلن سل - شبنم جعفری راد
پروژه موسیقی شوش – اولین رسیتال ساز – ویلن‌سل – شاگردان شبنم جعفری راد – ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
پروژه موسیقی شوش - اولین رسیتال ساز - فلوت  - ارغوان منتظری - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
پروژه موسیقی شوش – اولین رسیتال ساز – فلوت – شاگردان ارغوان منتظری – ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
پروژه موسیقی شوش - اولین رسیتال ساز - تشویق و اهدای یادبود به هنرجویان برگزیده کلاس‌های سلفژ خشایار شهریاری - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
پروژه موسیقی شوش – اولین رسیتال ساز – تشویق و اهدای یادگاری به هنرجویان برگزیده کلاس‌های سلفژ خشایار شهریاری – ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر می‌خواهید بدون ارسال دیدگاه برای دریافت دیدگاه‌های دیگران با ایمیل ثبت‌نام کنید، اینجا را کلیک کنید.