کر کودک ناردون – یک گل، ده گل

کر کودک ناردون که آتنا عسکری سرپرست و من (بهتاش داورپناه) رهبرش هستم، تنها پس از ۶ هفته از شروع دوره آموزشی‌ خواننده‌های کوچکش گذشته بود، که این پروژه را شروع کرد. تصمیم گرفتیم یک قطعه آشنا را برای تبریک نوروز پیدا کنیم و کار را شروع کنیم. قطعه‌ای که انتخاب شد قطعه «یک گل، ده گل» از فریبرز لاچینی بود. شعر قطعه را محمود کیانوش نوشته است و قطعه برای اولین بار قبل از انقلاب و در مجموعه‌ای به نام «آواز فصل‌ها و رنگ‌ها» منتشر شده‌بود. خواننده مجموعه سیمین قدیری بود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشرش کرده بود.

از روی نسخه صوتی خط‌های سازها و آواز را نوشتم و تمرین را شروع کردیم. کارهای هماهنگی انجام شد. قرار شد آرمین خیردان ناظر ضبط‌مان باشد و کار میکس و مسترینگ را انجام بدهد. یک دوست دیگر هم قرار شد کارهای عکاسی و فیلم‌برداری را انجام بدهد.
روز ضبط رسید و صبح جمعه همه قرمز پوش به سمت استودیو شهر صدای پارسیان راه افتادیم. دوستان خوبم که آمده بودند و زحمت نوازندگی را کشیدند ارغوان منتظری (نوازنده فلوت)، شبنم جعفری راد (نوازنده ویلن‌سل)، شیدا نجفی (نوازنده پیانو) و سیاوش شاکری (نوازنده گیتار) بودند. آتنا عسکری هم هارمونیکا می‌زد.
دو هفته‌ای از ضبط گذشته بود که متوجه شدیم باید از گروه فیلم‌برداری نا امید شویم. دست به کار شدیم و با توانایی ابتدایی‌ام در ویرایش فیلم، با عکس‌هایی که داشتیم و ویدیوهایی که با گوشی گرفته بودیم، خودمان یک کلیپ درست کردیم. می‌توانید کلیپ را در یوتوب (لینک کلیپ در یویتوب) ببینید. یا در ساندکلود (لینک صدا در ساندکلود) بشنوید.
تجربه خوبی بود. هم کوچولوهای خواننده‌مان تجربه ضبط پیدا کردند، هم خودمان راه و چاه اینطور کارها را بهتر یاد گرفتیم. با این تجربه پرکار ولی لذت‌بخش دفعه بعد کار حتما بهتر می‌شود. 

کر کودک کامواکر کودک بهتاش داورپناه از دی‌ماه ۹۷ دور تازه فعالیت‌های خود را با نام «کر کودک کاموا» پی می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری فعالیت‌های این گروه لطفا به وبسایت رسمی کر کودک کاموا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر می‌خواهید بدون ارسال دیدگاه برای دریافت دیدگاه‌های دیگران با ایمیل ثبت‌نام کنید، اینجا را کلیک کنید.